Thursday, March 31, 2016

Kertas Kerja - Keluarga Saya

Tarikh: 8hb - 14hb Mar, 2016
Kelas: Manggis
Guru: Cikgu Kok
Topik: Rumah Saya
Masa: 3pm - 4pm

  • Minggu ini, kami membuat kertas kerja "Keluarga Saya" yang telah saya janjikan sebelum dengan mereka.
  • Setiap orang mereka telah membawa gambar keluarga mereka. 
  • Saya mengajar mereka melekatkan gambar mereka di tengah-tengah kertas lukisan.
  • Selepas itu, saya mengajar mereka melekatkan perkataan "Keluarga Saya" dan juga gelaran untuk setiap ahli keluarga mereka, misalnya "Bapa", "Ibu", "Abang", dan lain-lain lagi.
  • Akhirnya, saya suruh mereka menggunakan warna pensel untuk mencantikkan kertas mereka.
  • Walaupun ini kerja yang senang, tetapi ini kali pertama mereka menggunakan glu, jadi mereka perlukan masa yang panjang untuk habiskan kerja ini.



















No comments:

Post a Comment