Wednesday, March 2, 2016

Ruang dalam rumah

Tarikh: 26hb Feb, 2016
Kelas: Manggis
Guru: Cikgu Kok
Topik: Rumah Saya
Masa: 3pm - 4pm

  • Ulangkaji semua perkataan yang telah mereka belajar mengenai rumah.
  • Aktiviti: berlatih ayat "Ini ... saya.". Saya tunjukkan benda di dalam kelas, mereka isikan tempat kosong dalam ayat. Misalnya, apabila saya tunjuk beg, mereka sebut "Ini beg saya."
  • Selepas itu, saya sambung dengan muka surat seterusnya. Mereka belajar tentang bilik-bilik atau ruang di dalam rumah.
    • Ruang tamu
    • Bilik tidur
    • Bilik mandi
    • Dapur
  • Saya ajar mereka ayat "Saya di ..." dengan isikan semua perkataan di atas.
  • Sebagai tambahan, saya ajar mereka sebut dengan isikan nama-nama ruang di sekolah.
    • Saya di kelas.
    • Saya di tandas.
    • Saya di ruang makan.

No comments:

Post a Comment