Thursday, April 23, 2015

Badan Saya - Makanan, Tangan

Minggu: 6hb - 10hb April, 2015
Kelas: Manggis
Guru: Cikgu Kok
Tema: Badan Saya
Masa: 4.30pm - 5.30pm

Minggu ini mereka telah belajar beberapa perbendaharaan kata yang baru, iaitu leher, jari, dan lidah. Selain itu, mniggu ini saya menumpukan pada salah satu fungsi mulut - makan. Jadi, saya telah ajar mereka nama-nama beberapa makanan yang mereka suka makan. Di antaranya termasuk makanan kesukaan mereka seperti kepak ayam, kek, donat dan juga buah-buahan seperti epal, oren, betik, ceri, pisang, dan lain-lain.

Aktiviti-aktiviti minggu ini: pegang bola, baling bola. Saya lontarkan bola kepada mereka dan mereka perlu mencuba memegang bola itu. Selepas itu, mereka perlu balingkan bola balik kepada saya. Dengan aktiviti ini dapat melatih otot-otot tangan mereka dan juga fungsi-fungsi tangan untuk memegang dan membaling bola. Selain itu, boleh juga tengok reaksi mereka apabila bola sudah dekat serta bagi mereka merasa jarak.

No comments:

Post a Comment