Monday, April 27, 2015

Tangan dan Salad Buah

Minggu: 20hb - 24hb April, 2015
Kelas: Manggis
Guru: Cikgu Kok
Tema: Badan Saya
Masa: 4.30pm - 5.30pm

Minggu ini, mereka sambung dengan 'tangan' yang mereka lukis pada minggu lepas. Saya bagi mereka melekat 'kuku' pada setiap jari atas tangan yang dilukis. Selepas itu, saya bagi mereka melekatkan perbendaharaan kata pada tempat yang berkenaan. Perkataan-perkataan yang diberi adalah tangan, kiri, kanan, jari, dan kuku.

Selain daripada itu, saya juga bagi mereka melekatkan gambar buah-buahan dan nama-nama berkenaan untuk salad buah yang disediakan pada minggu lepas. Tetapi, saya telah bertambah lagi satu buah-buahan untuk mereka. Buah-buahan yang dilekatkan termasuk epal, mangga, strawberi, tembikai dan oren, tambah lagi dengan satu jag untuk jus oren. Mereka akan sambungkan lagi pada minggu depan untuk mewarnakan buah-buahan yang telah dilekatkan.








No comments:

Post a Comment